Szparagi w sosie orzechowym

Szparagi w sosie orzechowym

Sezon na szparagi w pełni!

Szparagi
Jeśli tak jak my lubicie to warzywo, to musicie się pospieszyć, ponieważ sezon na szparagi jest bardzo krótki, trwa zaledwie od połowy kwietnia do końca czerwca.

Szparagi charakteryzują się niską wartością kaloryczną (18kcal/100g), jednak mimo tego posiadają bardzo wysoką wartość odżywczą. Bogate są między innymi w:

  • kwas foliowy – odpowiada za prawidłowy rozwój płodu (szparagi polecane są kobietom w ciąży), a także spowalnia proces starzenia i wspomaga regenerację komórek;
  • witaminy C i E oraz beta-karoten – poprawiają kondycję skóry paznokci i włosów, mają działanie przeciwutleniające;
  • asparaginę – reguluje pracę nerek oraz odpowiada za prawidłowe nawodnienie organizmu;
  • wapń, fosfor, potas – wapń i fosfor są niezbędne dla zdrowia kości i zębów; wysoka zawartość potasu oraz niska sodu, w połączeniu z asparaginą, sprawiają, że szparagi mają działanie moczopędne;
  • glutation – wspomaga układ odpornościowy oraz funkcjonowanie wątroby, zapobiega rozwojowi nowotworów oraz choroby Alzheimera
  • błonnik pokarmowy – poprawia perystaltykę jelit, wspomaga trawienie;
  • inulinę – prebiotyk, odżywiający bakterie jelitowe, reguluje pracę układu pokarmowego.

Szparagi uważane są również za afrodyzjak, dzięki zawartości fitoestrogenów, które działają podobnie do estrogenów, odpowiedzialnych za popęd płciowy u kobiet, natomiast kwas foliowy reguluje poziom histaminy, a ta z kolei intensyfikuje doznania intymne.

Poniżej przedstawiamy dość nietypowy przepis na grillowane szparagi w sosie orzechowym z dodatkiem miodu. Połączenie bardzo ciekawe i warte wypróbowania! 🙂

Szparagi w sosie orzechowym
Grillowane szparagi w sosie orzechowym

Składniki:

  • szparagi (pęczek)
  • łyżeczka oleju kokosowego rafinowanego lub nierafinowanego WRC fitline *
  • łyżka masła arachidowego crunchy WRC fitline
  • 1,5 łyżki miodu
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • szczypta soli

*olej według uznania, nie każdemu będzie odpowiadał kokosowy posmak szparagów 🙂

Przygotowanie:

  1. Olej kokosowy rozgrzać na patelni grillowej. Gdy olej się rozpuści, na patelni ułożyć szparagi. Smażyć ok. 5-7 minut,w międzyczasie obracając.
  2. Przygotować sos: wymieszać masło orzechowe z miodem, dodać sok z cytryny i sól.
  3. Szparagi przełożyć na talerz i polać sosem.

Smacznego! 🙂

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *